Welcome To SiD's Territory!

Followers

Sunday, April 10, 2011

Tips Mudah Berkomputer

Ini adalah salah satu tips untuk menjadikan anda seorang pengguna komputer yang lebih baik...Dalam post kali ini setelah sekian lama aku x berblog...aku akan memberi tips yang budak-budak pun leh wat...Actually mende ni aku rasa ramai yang dh tau..Tp disebabkan aku ni baru je tau pasal bnde ni...so aku anggapkan ramai lg orang cam aku kat luar sana...Lagipun...x salah pun klu aku nk berkongsi kan....

 computer tip for seniors illustrated

Macam gambar di atas ni...Sila lakukan sekarang...practical is more efficient rite?

Ok...kegunaan die ialah semasa kita sedang melayari laman web...semasa kita sedang menekan butan Control..pada masa yang sama jika kita rolling mouse wheel tu ke atas segala-galanya di laman web akan menjadi besar dan begitulah sebaliknya...Function bende ni adalah bagi orang yang agak x nampak text dalam sesuatu website...Pandai2 la adjust sampai korang nampak...

Selain itu untuk yang x pakai mouse 2...ni ade lg satu alternatif laen yg korang leh apply...Tekan CTRL pas2 tekan + untuk besarkan die n of course - untuk kecilkan saiz die...Ok 2 je kali ni...peace...:)

No comments:

Post a Comment