Welcome To SiD's Territory!

Followers

Thursday, December 16, 2010

Cara-cara Membuat E-book Cover

Baru-baru ni aku yang banyak sangat masa terluang tetibe je terjumpa satu video ni mengenai cara-cara membuat ebook cover. Benda ni mungkin xde gunanya sangat kepada kebanyakan orang tp as long as benda ni boleh memberi ilmu, aku pun dengan x teragak-agaknye nk buat post pasal benda ni...

Langkah 1...
  • Korang kena ada Adobe Photoshop tak kira la version ap pn...Tapi version Adobe ni ade banyak dan setiap version 2 laen la skit cara penggunaannye..
  • Downdload version yang korang nk 2...contohnya ni version yang ak gune...Adobe Photoshop CS5...
Langkah 2...
  • Korang kena ada la pulak mende ni yang aku amik ntah kat mane pun x igt dh...E-Cover Template Installer...
  • Disebabkan ak ni newbie lg..so ak pun x tau cmne nk bg kat korang mende ni...So kalau nk leh la mintak kat ak..n leh la aku emailkan...
Langkah 3...

Sila la sudikan diri tgok2 la video2 kat bawah ni ye...



Explanation...
  1. First install dulu E-Cover Template Installer then korang akan nmpak seperti yang ade dalam video 2 iaitu dalam folder Black Pack..
  2. Pas2 copy segala benda file dlam folder Balck Pack kecuali installer...
  3. Buka Adobe yang korang gune 2 and tekan butang action(yang ade lambang play 2)...
  4. Drag sume file yang di copy td dan letakkan dalam ruang yang ada di bahagian bawah skali..
  5. Pas2 pandai2 susun la kan...

Langkah2 seterusnya akan aku gtau kemudian di post yang akan datang...peace..:)

No comments:

Post a Comment